PINC�RISKOLA

 

 

Nem is k�pzelitek, milyen �gyesnek kell lennie egy pinc�rnek! Ebben a j�t�kban �zel�t�t kapunk bel�le.

K�t vagy t�bb csapatot alak�tunk. Minden csapat megh�zza az indul�vonal�t. A vonalt�l h�sz l�pesre rajzolunk egy k�rt, vagy letesz�nk egy-egy sz�ket.

Kell a j�t�khoz csapatonk�nt egy poh�r, egy t�ny�r (lehet�leg m�anyag, hiszen m�g csak most  gyakoroljuk a pinc�rs�get!), egy f�lm�teres bot, egy kis labda. Meg egy v�d�r v�z.

A csapatok fel�llnak az indul�vonaln�l. Minden csapatb�l h�romra k�t j�t�kos indul. Az egyik tenyer�n tartja a t�ny�rt, azon van a labda. Elindulnak egym�s mellett, de m�g a sz�kig �rnek, h�romszor �t kell adniuk egym�snak a t�ny�rt. (Egyszer oda, egyszer vissza, egyszer oda.) A sz�kre leteszik, a m�sik felveszi, s indulnak vissza. (Ha k�r�nk van, a k�rbe kell letenni.) Visszafele is h�romszor �t kell adniuk egym�snak a t�ny�rt. Ha a labda leesik, a t�ny�rt viv� meg�ll, a m�sik a labd��rt megy, visszateszi, s csak ekkor indulhatnak tov�bb. A vonalhoz vissza�rve meg�rintik k�vetkez� j�t�kost, aki, teli vizespoh�rral a kez�ben, elindul. A sz�kig h�romszor �t kell tennie egyik kez�b�l a m�sikba (jobb-bal-jobb!), sz�kn�l leteszi, felveszi, s indul vissza. Meg�rinti a k�vetkez� j�t�kost aki a botot a jobb h�na al� szor�tja, �s a jobb kez�ben tartja a t�ny�rt melyen labda is van. A sz�khez �rve leteszi a botot �s a t�ny�rt a labd�val, majd a bal h�na al� szor�tja a botot, s a bal tenyer�be veszi a t�ny�rt. (Ha elejti a botot, vagy leesik a labda, felveszi, s onnan megy tov�bb, ahol leejtette.) Ha t�bben vagyunk, akkor most �jra a k�t j�t�kos megy a t�ny�rral, de most botot is visznek a h�nuk alatt, s botot-t�ny�rt-labd�t cser�lgetnek. Az a csapat nyer, amelyiknek utols� j�t�kosa hamar�bb vissza�rt. (Ha a vizet kil�ty�gteti, visszamegy v�z�rt, s �jra megfutja a t�vot!)