�JSZAKAI FUT�R

 

 

K�t csapatot alak�tunk, minden csapat h�z egy indul�vonalat, legal�bb t�z l�p�sre egym�st�l, hogy a fut�rok �ssze ne �tk�zzenek.

Az indul�vonalakt�l h�sz l�p�sre letesz�nk egy sz�ket (vagy h�zunk egy k�rt, s gallyal k�rbesz�rjuk, l�nyeg az, hogy ki lehessen tapintani).

A sz�kre tesz�nk egy m�anyag v�z�t (v�dr�t, poharat stb.).

A csapat oszlopban fel�ll az indul�vonal m�g�. Az els�nek bek�tj�k a szem�t. �H�rom"-ra a bek�t�tt szem�ek elindulnak a sz�k fel�, oda�rve felveszik a v�dr�t, s visszahozz�k a csapathoz.

De mivel be van k�tve a szem�k, nem l�tnak! Vagyis a csapat ir�ny�tja a l�pteiket, hogy jobbra, vagy balra tartsanak, vagy hogy h�ny l�p�sre vannak a sz�kt�l stb.! Persze mindegyik csapat a saj�t fut�rj�t biztatja! Ha a fut�r vissza�rt, gyorsan bek�ti a kend�vei a v�lt�t�rsa szem�t, kez�be nyomja a v�dr�t, mert ennek a fut�rnak meg vissza kell vinnie a sz�kre! (Legjobb, ha kend� helyett egy szemre h�zhat�, nagy sapk�val j�tsszuk.) Persze lesni nem szabad, a csapatok ellen�rizz�k egy�m�s sapk�j�t, befedi-e teljesen a szemet!

�gy megy az �jszakai fut�r oda-vissza, viszi-hozza a v�dr�t.

Az a csapat gy�z, amelyiknek utols� fut�rja hamar�bb �r vissza.