Ki mondta �s kinek?
&
A j�t�k didaktikai c�lja �s bibliai alapja:
bibliai id�zetek elsaj�t�t�sa, aranymond�sok gyakoroltat�sa, tanult t�rt�netek ism�tl�se
A nevel�sben elfoglalt szerepe: elvonatkoztat�s, k�vetkeztet�s, kreat�v gondolkod�s fejleszt�se
'' ''' 3-6. oszt�lyosok
"
Didaktikai eszk�z�k:
�r�lap, �r�eszk�z, Biblia vagy id�zetes gy�jtem�ny (esetleg magn�felv�telr�l)
¥
�n�ll� munka v�r a di�kokra, akik figyelmesen meghallgatj�k a megfelel� hangs�llyal el�adott id�zetet.
�r�sban jelzik:
Ki mondta �s kinek?
Esetleg milyen k�r�lm�nyek k�z�tt, vagy milyen esem�ny kapcs�n?
Ezt k�z�s �rt�kel�s, megbesz�l�s k�veti.
Pl.: �H�t kutya vagyok �n, hogy bottal j�ssz ellenem?" (G�li�t D�vidnak- 1 S�m 17,43)
�Annak a sz�vets�gnek a v�re ez, amelyet az �r k�t�tt veletek." (M�zes a zsid�
n�pnek - 2M�z 24,8)
�Akit megcs�kolok, az lesz �, azt fogj�tok el!" (J�d�s a katon�knak - Mt 26,48)
1. Maguk a gyerekek is gy�jthetnek hasonl�akat a Bibli�b�l. Vagy ��rhatnak": Mit mondhatott volna valaki ebben a helyzetben, ennek a szerepl�nek? Ez ut�bbi feladat fejleszti a kreativit�st, visszajelzi az elsaj�t�tott anyag min�s�g�t (a meg�rt�s �s alkalmaz�s szintj�t).
2. Szerepekbe is b�jhatnak a gyerekek, mely sor�n a dramatiz�l�s �lm�nyszintre emeli a j�t�k mondanival�j�t.